NL

Mellemtrin

Mellemtrinnet almen - Nordre Skole

Mellemtrinnet på Nordre Skole dækker 4., 5. og 6. årgang. Der er to klasser pr. årgang, så vi er ca. 150 elever. Vi er ni faste lærere, og derudover er der tilknyttet faglærere bl.a. i tysk, samt pædagoger og støttepersoner.

Fysisk er vi delt i to, da 4. årgang deler gang med 3. årgang, 5. og 6. årgang har klasseværelser ved siden af hinanden. I pauserne deler alle tre årgange skolegård. Der er også mulighed for at spille boldspil på skolens kunstgræsbane. På mellemtrinnet skal alle elever være udenfor i deres første pause. Klasserne spiser sammen med en voksen kl. 11.10-11.25.

Mellemtrinnet er mobilfrit, så alle afleverer deres telefon på hotel om morgenen. Telefonen udleveres, når dagen er slut. Computere benyttes kun til skolearbejde. Klasserne har bolde og spil til fri afbenyttelse i pauserne.

I mellemtrinnet lægger vi meget vægt på fælles læringsaktiviteter. Vi begynder skoleåret med en slagboldsdag på tværs af årgangene. Derudover har vi en cykeltur til Hald Hovedgård og en biograftur. I løbet af skoleåret har vi tre fællesuger:

• Trivsels - og bevægelsesuge
  • Faguge
  • Emneuge

Andre traditioner, som er tilknyttet årgangene, er bl.a.:

• 4. årgang: Minitivoli til skolens julemarked og teaterforestilling til skolefesten.
  • 5. årgang: Lejrtur til Skagen

Derudover deltager alle tre årgange i de mange forskellige aktiviteter, som udbydes i kommunen bl.a. totalhåndbold, Naturfagsmaraton, sportspraktik og O-løb. Når vi er ude af huset, cykler og går vi til alle de aktiviteter, hvor det er muligt.

Vi samarbejder med Mercantec, hvor hver årgang er på besøg to gange årligt, så de i alt snuser til seks forskellige faglige uddannelser.

På mellemtrinnet arbejder vi med den internationale dimension gennem programmet Erasmus+, hvor vi søger midler fra EU til læringsaktiviteter i andre lande. I nuværende projekt ”ACTIVE” er der besøg i Finland, England og Island for enkelte elever, og Nordre skole er selv vært for et elevbesøg i marts 2021.

Også i hverdagen har vi fokus på trivsel og læring. Vi arbejder med høj faglighed og træner børnene i at være opmærksomme på deres mindset ved at turde at prøve noget nyt, lære af fejl og være vedholdende.